Jubilea en andere mijlpalen worden tegenwoordig anders gevierd dan vroeger. Gelukkig maar, want niemand vond die borrels met statafels écht leuk. ‘We zijn met z’n allen op zoek naar betekenis’, ziet grafisch vormgever Nathalie Soetens. Met haar bedrijf Family Branding ontwikkelt ze bijzondere jubileumboeken, moderne familiewapens en emblemen.

Waarden doorgeven

Zowel bedrijven als particulieren vinden het belangrijk om uit te dragen waar ze voor staan: ze vieren hun mijlpalen door hun verhaal en waarden door te geven. ‘Zakelijk succes, een jubileum of huwelijk: wie iets bijzonders bereikt, wil dat laten zien’, zegt Nathalie. ‘Het gaat dan niet alleen om het succes zelf, maar juist om de verhalen daarachter.’

Unieke verhalen

Ieders verhaal is uniek en unieke verhalen verdienen een unieke vormgeving – dat is het uitgangspunt van Family Branding. ‘We gaan echt op zoek naar die verhalen’, vertelt Nathalie. ‘Wat wil je uitdragen? Welke ervaringen, gebeurtenissen en overtuigingen hebben je gebracht waar je nu bent?’ Met haar team ontwikkelt ze een nieuw embleem of ‘wapen’ dat het verhaal in één beeld samenbrengt. ‘Als dat embleem eenmaal staat, kun je er zó veel mee doen! We hebben manchetknopen laten maken, briefpapier, tafellinnen en sportkleding; één van onze klanten heeft zijn familiewapen zelfs als tattoo laten zetten.’

Vier dat feest!

De pandemie heeft er ook voor gezorgd dat mensen meer ‘in het moment’ leven. Ook nu nog. Nathalie: ‘Ik merk dat mensen niet meer wachten op officiële momenten om iets te vieren. Natuurlijk, als je bedrijf 10 of 25 jaar bestaat is dat een perfecte aanleiding voor een jubileumboek, maar dat kan ook na 3 jaar.’ Family Branding laat ze zien wat ze kunnen betekenen voor mensen die hun verhaal willen delen. ‘Laat zien waar je staat’, zegt Nathalie. ‘Show your story!’

www.familybranding.nl