De maandelijkse column van de Hoofdredacteur nr. 6.17

Volgende maand bestaat Mokum Magazine precies vijf jaar. Middenin de crisistijd werden we destijds compleet voor gek verklaard. Nu het is gelukt, heb ik allesbehalve tijd (en zin) om een lange neus te trekken. Integendeel, want ik kan me (soms) best goed in alle sceptici verplaatsen. Er is maar één manier om hen dan de mond te snoeren: een populair blad maken dat op de meeste locaties al na een week helemaal op is. Missie geslaagd – en nog lang niet voltooid.Deze week las ik een interview met de inspirerende New York Pizza-directeur Philippe Vorst. Ook hij roeide flink tegen de stroom in, kreeg het verwijt dat hij de vreetcultuur in Amsterdam heeft geïntroduceerd en nog steeds een ordinair imago bezit. In zijn zorgvuldig geformuleerde antwoorden herkende ik het geduld en de passie van de ware ondernemer. Ik schoot in de lach toen hij aangaf dat hij altijd precies wil weten wat er allemaal in zijn bedrijf gebeurt. Zelf heb ik inmiddels ‘de havik’ als bijnaam verworven…
‘Hoe ik mij verdedig? Door bij de tijd te blijven, onze marketing op te voeren en door onze naamsbekendheid door het dak te jagen’, pareerde Vorst op een kritische vraag. ‘Bij de pakken neerzitten? Nee, dat zit niet in mijn karakter.’
Tot zover de vergelijking met de man wiens bedrijf onlangs een Amsterdam Business Award won. Nee, onze omzet is geen zeventig miljoen euro per jaar, ik sta niet in de Quote 500 en bij mij staat er ook geen Maserati Quattroporte voor de deur. Autobedrijven mogen zich natuurlijk altijd melden – want een mens moet blijven dromen, nietwaar? En zo niet, ga ik met evenveel liefde en plezier aan de slag om het volgende jubileumnummer te maken. Geniet van deze editie, check onze website als je ‘m uit hebt en tot volgende maand! Martijn van Stuyvenberg

Martijn van Stuyvenberg
Hoofdredacteur Mokum Magazine a.k.a. ‘de havik’

Check de video’s van Martijn via het YouTube-kanaal van Mokum Magazine. https://www.youtube.com/user/Mokummagazine